Matematica românească a retailului a fost constant plină de limite și necunoscute, dar întotdeauna a dat cu plus. Amintește-ți de trocul din anii comunismului, imaginează-ți comerțul din perioada fanariotă sau schimburile dintre deținuții de drept comun. Fără ingeniozitate, credință, tărie și, din când în când, șansă, noi românii am fi devenit o cifră într-o statistică a firelor de praf.
Stai fără grijă, departe de mine să-ți desenez aici parcursul istoric al retailului sau să te plictisesc cu predicții și estimări docte. Ne vom reîntâlni curând, între paginile primei mall-ografie a retailului recent din România, scrisă și ilustrată abundent cu fotografii de către mine. Ceea ce vreau să-ți comunic – cu zero trimiteri la cuvintele cheie din 20.20 – este că fără schimburi de bunuri (așa cum simplist poate fi definit retailul), fără schimburi între oameni în genere, viața chiar ar da cu virgulă.
Dacă ți-am stârnit curiozitatea, te invit să citești o opinie scrisă de Matius Ichim, arhitect și managing partner al studioului de arhitectură matius.ro și al primului ecosistem digital cu servicii A-Z adresate retailerilor, prioretail.ro, pentru campania #retailAboveCorona prin care retail.ro și-a propus să scoată la lumină transformările prin care industria de retail trece, dar și soluții, strategii și oportunități pentru jucătorii afectați de Covid-19.