Ieri, 18 ianuarie 2021, prietenii noștri de la retail.ro, în parteneriat cu prestigioasa revistă wall-street.ro, au organizat o conferință dedicată industriei de fashion, Fashion ROute.
În cadrul acestei ediții online, realizată sub sloganul „Fashion goes digital, fashion goes sustainable”, s-au dezbătut principalele modificări impuse de impactul pandemiei. Ascensiunea eCommerce-ului în piața de fashion, noua realitate în piața brick & mortar, necesitatea unei strategii omnichannel și a unor tehnologii care să ofere experiențe consumatorilor sunt doar câteva dintre subiectele abordate.
Matius Ichim, fondatorul MATIUS STUDIO și Prioretail, a fost prezent în „sala” virtuală a evenimentului, unde s-a bucurat să asculte oameni cu experiență în domeniul retailului de modă. Îi menționăm aici pe Raluca Radu – Answear, Robert Berza – Fashion Days, Elena Cobianu – GLAMI România, Mihai Drăgan – Oveit, Carmen Ravon – CBRE România, Adrian Câzu – Benvenuti, Alexandru Dincovici – Veranda Mall Online și Andreea Chirilă – Wall-Street.ro. Evenimentul a fost moderat cu profesionalism de Andra Imbrea, iar concluziile care s-au extras sunt cu adevărat importante în contextul actual.
Impactul pandemiei asupra pieței de fashion
În urma conferinței, am reușit să identificăm câteva trenduri cauzate (sau „datorate”, rămâne să vedem) pandemiei și efectelor acesteia asupra retail-ului:
- Companii precum eMag sau Fashion Days își propun să „lupte” cu marile lanțuri internaționale, precum Inditex;
- Fashion-ul ecologic și sustenabil începe să capteze atenția publicului român. Un exemplu aici poate fi campania organizată de Fashion Days anul trecut, în care s-au colectat haine second-hand. De asemenea, branduri precum Glami încep să lanseze produse eco-friendly, create cu grijă pentru mediu;
- Fuziunea dintre online și offline se resimte tot mai clar în zona de pick-up points, easy box sau smart box. Comparativ cu perioada dinainte de pandemie, pe parcursul crizei sanitare s-a simțit o creștere substanțială (25 – 30% la Fashion Days) în apetitul clienților de a-și ridica produsele de la astfel de puncte de colectare.
Se pare, așadar, că întreaga noastră societate începe să-și schimbe obiceiurile de consum și percepția asupra retailului. Fie că vorbim despre punctele de ridicare a coletelor, o nouă strategie de dezvoltare a zonei fashion sau, pur și simplu, regândirea experiențelor din magazin în format digital, observăm pași mici, dar constanți spre evoluție. Credem că acest lucru poate fi o oportunitate fantastică pentru toți cei care au intuiția de a „mirosi” schimbarea și de a deveni early adopters.
Dacă ți-am stârnit curiozitatea cu privire la evenimentul Fashion ROute, conferința încă poate fi urmărită integral pe pagina de Facebook a publicației Wall-Street.ro.