Suntem înconjurați de tehnologie care mai de care mai avansată. Ne folosim de ea și trăim prin prisma ei. Așa cum tehnologia avansează, la fel și retailul devine din ce în ce mai complex, în sensul că retailul online cât și cel offline își dau mâna din ce în ce mai intens și pregnant.
Când vorbim de canale de vânzare online automat ne referim și la familiile de aplicații și platforme din zona metaversului. Acum întrebarea este următoarea: Tu cât de familiar ești cu termenul de metavers?
Suntem curioși de acest lucru pentru că în cadrul EuroShop 2023 „metaversul” a fost pe buzele tuturor. Iar acest aspect a fost îndeajuns încât să îi îndemne pe cei de la EHI Retail Institute să realizeze un sondaj cu privire la ceea ce cred majoritatea retailerilor despre acest termen. La acest sondaj au luat parte 433 de retaileri care, pe de o parte, unii consideră că termenul este destul de cunoscut, iar pe de altă parte încă nu este destul de familiar în acest domeniu.
Pentru a aprofunda acest sondaj, 6 din 10 persoane cred că metaversul se va afirma cât de curând; 2 din 10 îl consideră destul de cunoscut, iar restul nu sunt siguri de evoluția acestuia.
Practic nu este un singur metavers, sunt mai multe platforme prin care ai posibilitatea să intri să închiriezi, să dezvolți instrumente, magazine, locuri de socializare, de entertainment și evident asta poate fi un instrument bun pentru comercianții care operează la nivel multinațional. La târg au fost prezenți expozanți pasionați de această zonă a metaversului și care o explorează.
Printre aceștia s-a numărat și Junghwo Park, coordonatorul proiectului care a dezvoltat marketplace în multivers și care a avut amabilitatea să ne povestească despre avataruri și să ne inițieze în ceea ce înseamnă metaversul în cele 15 minute cât am avut ocazia.
Ușor, ușor tindem să credem faptul că lucrurile încep să se miște în această zonă, dar sub rezerva că, dacă transferul dintre fizic și online se face cât mai fluid și fără prea multe bariere, fără prea multe logări, parole, useri, etc. lucrurile vor deveni din ce în ce mai complicate mai ales că și GDPR-ul este perceput ca un instrument care îngrădește libertățile de exprimare ale dezvoltatorilor de astfel de soluții.
Altfel spus, viitorul se definește a fi unul promițător pentru că se leagă cumva cu ideea de multichannel, de omnichannel, iar totul devine smart: oglinzi smart, ecrane digitale, tracking de personal.